Revealing, by James Blood Ulmer, was the album he issued in Europe in 1977, a full year before his breakout disc, Tales From Captain Black with Ornette Coleman in 1978. Not to fear, however, with the slight difference of his guitar tone, all of the harmolodic concepts are in place and most of them are exercised here. With a quartet featuring the late George Adams on tenor, Cecil McBee on bass, and Doug Hammond on drums, Blood displays why he is easily the most original jazz guitarist of his generation. It's true that Sonny Sharrock may have been further out, but he wasn't as versatile -- Blood could play even then not only like a guitarist, though unlike any you ever heard before him -- he could also play like a bass player, a saxophonist, and a guitar player. Over the four extended pieces here -- and in particular, "Overtime" -- Blood employs what Coleman's influence made possible: that a guitar whose strings were all tuned to one note (harmolodic E) was capable of playing all the pitches at one time. Therefore, he could solo while playing chords and drones at the same time and leave plenty of room for others in the mix as well. The interplay between Adams and Blood on "Overtime" is astonishing. The melodic line breaks after every round as each man capitalizes on the other's ideas and extends the melody one bar into the frame of the improvisation. Blood had yet to show his hand when it came to his funk leanings (gained just a few years before jamming with George Clinton and Bernie Worrell in Detroit, as well as Black Nasty, and then John Patton), but they aren't far beneath the surface. There's the cut and jump key changes and the percussive down-hand evident on all of his later recordings. Revealing is more than just fascinating listening to hear the development in Blood Ulmer's playing and compositional ideas, it's a solid jazz date with visionary players taking a new turn with the music and seeing how fast they can drive it down the road. While it does not contain the sheer drama of Tales From Captain Black or Are You Glad to Be in America because it's a fairly laid-back date, it does contain all of their musical qualities.
1. Revealing 2. Raw Groove 3. Overtime 4. Love Nest
Musicians: James "Blood" Ulmer: Guitar George Adams: Tenor Sax Cecil McBee: Bass Doug Hammond: Drums Джеймс "Blood" Ulmer: Раскрывая (1977) EAC отрываться | FLAC + LOG + CUE | сканы | 229 MB | RS | восстановление 3% Метка: IN + OUT 7007-2 | Жанр: Джаз / Авангард / Free Funk
Выявление, Джеймсом Blood Ulmer, был альбом он выпустил в Европе в 1977 году, за год до его прорыва диска, Tales From Captain Black с Орнеттом Coleman в 1978 году не бояться, однако, с небольшим отличием его тембра гитары, все harmolodic понятий находятся в месте, и большинство из них осуществляются здесь. С участием квартета покойного Джорджа Адамса на тенор, Cecil McBee на бас-гитаре, и Дуг Хаммонд на барабанах, дисплеи крови, почему он легко самый оригинальный джазовый гитарист своего поколения. Это правда, что Сонни Шаррок может быть дальше, но он не был столь же универсальны - Кровь может играть даже тогда не только как гитарист, хотя в отличие от любого вы когда-нибудь слышали перед ним - он мог бы также играть, как бас-гитарист, саксофонист и гитарист. За четыре расширенных частей здесь - и, в частности, "Овертайм" - Кровь использует какое влияние Коулмана стало возможным: что гитара, чьи струны были настроены на одну ноту (harmolodic E) был способен воспроизводить все смол в одно время , Таким образом, он мог соло, играя аккорды и беспилотных летательных аппаратов в то же время и оставить достаточно места для других в смеси, а также. Взаимодействие между Адамсом и Кровь на "Overtime" удивительна. Мелодическая линия ломается после того, как каждый раунд, как каждый человек капитализирует на идеях, друга и расширяет мелодии один бар в кадре из импровизаций. Кровь еще, чтобы показать свою руку, когда он пришел к своим фанк наклонности (получил всего за несколько лет до заклинивания с Джорджем Клинтоном и Берни Уоррелл в Детройте, а также Black Насти, а затем Джон Patton), но они не далеко внизу поверхность. Там в разрез и прыгать ключевые изменения и ударное вниз руку очевидно на всех его более поздних записей. Выявление больше, чем просто увлекательное слушать, чтобы услышать развитие в игре Blood Ulmer и композиционными идеями, это твердая дата джаз с богатой фантазией игроков принимает новый поворот с музыкой и, видя, как быстро они могут ездить по дороге. В то время как он не содержит явную драму Tales From Captain Black или ты рад быть в Америке, потому что это дата довольно непринужденный, он содержит все их музыкальных качеств.
1. Выявление 2. Сырые Groove 3. Сверхурочные 4. Любовь гнездо
Музыканты: Джеймс "Blood" Ulmer: гитара Джордж Адамс: саксофоне Cecil McBee: Bass Дуг Хаммонд: Барабаны